Online klagen over banken en verzekeraars

14 Juli 2015Perry van Dijk

Sinds begin juli kunnen consumenten via Mijn Kifid online klachten indienen tegen banken, verzekeraars, vermogensbeheerders en andere financiele dienstverleners. Het Financiele Klachteninstituut Kifid handelt de klachten vervolgens online af.

Consumenten kunnen op kifid.nl een account aanmaken en via een online klachtenformulier een geschil met een financiële dienstverlener melden en de relevante stukken uploaden. De verdere afhandeling is via Mijn Kifid te volgen. Het idee is dat een klacht indienen op deze manier sneller en efficiënter gaat.

Een klacht indienen bij het Kifid is pas mogelijk als een consument eerst bij de financiële dienstverleners heeft geklaagd en het niet mogelijk is om samen dat geschil op te lossen. Pas daarna kan het Kifid worden ingeschakeld.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Wat is er per 1 januari 2025 veranderd aan de APK?

Gepensioneerd en inkomen boven 45.300 euro bruto? Per 1.000 euro extra blijft netto 391 euro over

Nieuw soort warmtepomp maakt gasaansluiting overbodig