Oldtimer heeft de voorkeur

za 17 aug 2013, 08:34

‘Oldtimer heeft de voorkeur’
door Bart Oostvogels





AMSTERDAM - 
Als je mensen de keuze geeft te kiezen tussen een nieuwe auto of een oldtimer, dan heeft de oldtimer de voorkeur, zo blijkt uit een poll op deze website.

De oldtimer krijgt 55 procent van de stemmen en 20 procent van de deelnemers zou kiezen voor een nieuwe auto. Voor 25 procent van de deelnemers maakt het niet uit. Ze vinden zowel een nieuwe auto als oldtimer prima.

Emotie
Mensen werd ook de stelling 'Nieuwe auto biedt net zoveel emotie als oldtimer' voorgelegd waarop meer dan 1180 lezers reageerden. De uitslag? 64 procent vindt dat een oldtimer meer emotie biedt dan een nieuwe auto, 36 procent is het daar niet mee eens. Voor nieuwe auto’s claimen sommige mensen dat ze te veel op elkaar lijken en dat het echte rijgevoel is verdwenen door de komst van alle elektronica. Aan de andere kant vinden sommige mensen oldtimers weer technisch gevoeliger, maar hebben ze meer karakter.

Grijns

“Als ik dit lees mis ik mijn Ford Mustang V8 zo erg! Alles rammelt, trommelremmen en bladveren, maar die motor... Als ik 100 ben schep ik nog op over die wagen die opa vroeger had”, zegt een lezer in een reactie. Een andere lezer laat weten een Volkswagen Golf 7 en een Porsche 944 uit 1985 in bezit te hebben. “Ja, de Porsche lust een slokje, heeft geen ESP, ABS, airbag, stuurbekrachtiging of airco en hij is niet muisstil. Maar als ik mocht kiezen blijft de Golf thuis staan. Die is emotieloos. De 944 is dat absoluut niet en je stapt iedere keer met een grijns in”, zegt hij.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschijnlijk reuzenteek gevonden in Drenthe,

Waar blijven fruitvliegjes?

iPhone 15 (Pro)