Ik ben niet altijd te spreken over de zorg die zij ontvangt.

Hoe dien ik een klacht in over zorgverlening?

10 November 2015Perry van Dijk

Mijn moeder is opgenomen in een verzorgingshuis. Ik ben niet altijd te spreken over de zorg die zij ontvangt. Ik wil een klacht indienen. Hoe pak ik dat het beste aan?

In eerste instantie kunt u de kwestie bespreken met het verzorgingshuis. Verbetert de situatie niet, dan kunt u een schriftelijke klacht indienen. Het verzorgingshuis moet een klachtenregeling en een -commissie hebben om uw klacht te behandelen. Bent u het niet eens met de uitspraak van die ­commissie, dan kunt u naar de Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Thuiszorg toe stappen. Los daarvan kunt u ook contact opnemen met het Landelijk Meldpunt Zorg en daar uw klacht indienen. Let op, dit meldpunt lost uw klacht niet op; het kan u wel verder helpen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschijnlijk reuzenteek gevonden in Drenthe,

Waar blijven fruitvliegjes?

iPhone 15 (Pro)