Arnhem helpt starter op huizenmarkt


ARNHEM - De gemeente Arnhem gaat starters op de huizenmarkt helpen. Mensen die voor het eerst een huis gaan kopen, krijgen een lening van maximaal 25.000 euro. Het gaat alleen om bestaande woningen, niet om nieuwbouwwoningen.
Over het bedrag hoeft de eerste drie jaar geen rente en aflossing betaald te worden. Daarna worden de rente en de aflossing afhankelijk van het inkomen. De lening is ook voor mensen die van een koopwoning tot 172.000 euro verhuizen naar een duurder huis.
Wethouder Elfrink hoopt zo 900 huishoudens aan een woning te helpen. Doordat de gemeente wel rente verliest over de uitgeleende geldbedragen kost dit plan de gemeente ongeveer 2 miljoen euro.
"Voor jongeren die willen gaan samenwonen is er geen betaalbaar huis beschikbaar. Ouderen die kleiner willen gaan wonen raken hun huis niet kwijt. Met de (door)starterslening bereiken we een doorbraak", denkt Elfrink.
De gemeenteraad moet nog besluiten over het plan.
A A A
donderdag 12 april 2012 | 10:50 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 12 april 2012 | 14:02

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zien we nog we nog iets terug van de gemiste pensioenverhoging ????

Zo hoog is de AOW overlijdensuitkering

€500 minder AOW door kostendelersnorm?