Het nieuwe verdrag regelt onder meer dat Nederlanders die in Duitsland werken toch gewoon hun hypotheekrente kunnen aftrekken.


do 12 apr 2012, 12:03
|
lees voor

Nieuw belastingverdrag met Duitsland

BERLIJN -  Regeringsvertegenwoordigers van Nederland en Duitsland hebben donderdag in Berlijn een nieuw belastingverdrag ondertekend dat het oude uit 1956 moet vervangen. Het nieuwe verdrag regelt onder meer dat Nederlanders die in Duitsland werken toch gewoon hun hypotheekrente kunnen aftrekken.
    De bekende 'blauwe envevlop'De bekende 'blauwe envevlop'
    In Berlijn tekende staatssecretaris Frans Weekers van Financiën voor Nederland. Behalve de compensatieregeling voor de Nederlandse 'grensarbeiders', zijn er ook voordelen voor het bedrijfsleven. Zo krijgen ondernemers meer zekerheid over wederzijdse investeringen tussen Nederland en Duitsland en wordt de betaling van dubbele belasting voorkomen.
    Weekers is blij met het nieuwe verdrag. „Duitsland is onze belangrijkste handelspartner. Dit moderne verdrag vervangt het huidige verdrag dat uit 1959 stamt en is daarmee het oudste verdrag dat Nederland nu heeft. Het is belangrijk een verdrag te hebben dat aan de eisen van deze tijd voldoet. Het stemt bovendien tot tevredenheid dat een goed werkende regeling voor grensarbeiders is opgenomen.”
    Als de Tweede Kamer het nieuwe verdrag ratificeert, kan het naar verwachting op 1 januari 2014 in werking treden.

    Weekendabonnement
    5 weekenden De Telegraaf slechts € 5,- 

    Reacties

    Populaire posts van deze blog

    Zien we nog we nog iets terug van de gemiste pensioenverhoging ????

    Zo hoog is de AOW overlijdensuitkering

    €500 minder AOW door kostendelersnorm?