Ook Cruijff 'binnenkort' weg bij Ajax


Ook Cruijff 'binnenkort' weg bij Ajax

Johan Cruijff zal als vijfde en laatste commissaris van Ajax "binnenkort" aftreden. Dat heeft hij vanmiddag besloten na overleg met de bestuursraad van de Amsterdamse voetbalvereniging. Cruijff legt zijn functie officieel neer op een door de bestuursraad te bepalen tijdstip.
Dat meldt de regerend landskampioen vanmiddag op de website. Op verzoek van de bestuursraad heeft Cruijff zich bereid verklaard in een andere rol betrokken te blijven bij de in- en uitvoering van zijn voetbalvisie binnen de club.
Overleggen
De bestuursraad is daarover zeer verheugd en zal in de komende periode met Cruijff overleggen over de wijze waarop deze rol kan worden ingevuld.
Eerder vandaag stelden Edgar Davids en Marjan Olfers hun functie als lid van raad van commissarissen van Ajax ter beschikking. Het besluit volgt na de afspraak dat de in juli 2011 benoemde rvc gefaseerd zou aftreden. Twee weken geleden stapten voorzitter Steven ten Have en Paul Römer al op.
Cruijff wilde pas aftreden nadat de andere vier leden dat hadden gedaan. De weg is nu vrij bij Ajax voor een nieuwe raad van commissarissen waarvoor onder anderen Leo van Wijk (oud-topman KLM) en oud-speler Theo van Duivenbode in beeld zijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zien we nog we nog iets terug van de gemiste pensioenverhoging ????

Zo hoog is de AOW overlijdensuitkering

€500 minder AOW door kostendelersnorm?