Besturingssystemen voor de bandenspanning is nodig


12:36

EU-uitspraak

Besturingssystemen voor de 

bandenspanning is nodig

Onvoldoende lucht beschadigt de band en kan leiden tot ongelukken.Veel chauffeurs nog niet onder controle van de druk. Daarom automatische controle systemen van een November eis voor nieuwe modellen van Fabian Hoberg
Wat doet deze vrouw doen veel automobilisten zelden: Controleer de luchtdruk in de banden
© Spot DrukWat deze vrouw doet, veel automobilisten vaak: de luchtdruk in de banden te bekijken
Vanaf 1 November van dit jaar moet hebben ontwikkeld nieuwe auto's, een bandenspanningscontrolesysteem aan boord. De reden is dat veel chauffeurs te weinig of nooit controleren hoeveel lucht nog in de banden. Door de automatische regeling is de kans op storingen en ongevallen worden verminderd.
De juiste bandenspanning vermindert niet alleen de kans op ongelukken en ongelukken, maar het verhoogt ook de levensduur van banden en vermindert het brandstofverbruik. De nieuwe elektronische systemen voor de luchtdruk voortdurend te controleren, ze waarschuwen voor te weinig lucht in de band, zowel visueel als akoestisch.
Maar niet alle nieuwe auto's aan het beveiligingssysteem van 1November hebben aan boord. Nieuwe modellen die al zijn ontvangen vóór tot en met november zijn Europese-goedgekeurde serie mag worden verkocht zonder dat het besturingssysteem. Tot 2014 alle nieuwe auto's moet hebben fabriek is uitgerust met nieuwe technologie.

Indirecte systemen aan te sturen de omtrek

In de komende nieuwe VW Golf, die zal worden onthuld op de autoshow in Parijs in oktober tot en met het Wolfsburg overwegen, bijvoorbeeld, ook al zal het systeem op te nemen als standaard uitrusting. Voertuigen met Run Flat-banden hebben echter al over deze technologie, omdat ze merken een lekke band laat - wat gevaarlijk kan zijn.
Twee systemen zijn op dit moment concurreren op de markt: directe en indirecte manometer. Voordelige en derhalve veel gebruikt indirecte verlichting. Ze meten niet de bandenspanning zelf, maar om de verandering van de wielomtrek registreren door het verlies van de lucht. Zij kunnen gebruik maken van de bestaande boord ABS-sensor, die de wielsnelheid meet.

Wordt gebruikt om te worden ingebouwd

Bij direct meetsysteem een ​​sensor controles de band of aan de binnenkant van de rand van de druk omvat. Dit wordt verstuurd via de radio aan een controle-apparaat dat kan worden weergegeven gegevens in de cockpit, en de bestuurder waarschuwt wanneer te veranderen. Geproduceerd volgens de bandenspanning controle van tal van grote leveranciers, zoals Beru, continentale en Johnson Controls.
Als je dan eindelijk upgraden van de opname-apparatuur in auto's is mogelijk. Alleen beschikbaar directe meetsystemen, waar sensoren zijn gemonteerd. Bovendien is een stuurinrichting voor het interieur. De prijs bedraagt ​​ongeveer € 150 plus installatie.
sp-x
Nieuwe poster campagne, "Slow down"
Kinderen tekeningen te waarschuwen frenzy
foto alliantie / dpa / dpa
Deze dramatische tekeningen van kinderen zijn volwassenen te waarschuwen voor onoplettendheid tijdens het rijden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarschijnlijk reuzenteek gevonden in Drenthe,

Waar blijven fruitvliegjes?

iPhone 15 (Pro)