Bijna haar hand verloren nadat zij door een spin is gebeten.


di 17 apr 2012, 18:58

Vrouw bijna doodgebeten door spin

LYTCHETT MATRAVERS (DORSET) -  Een vrouw Lytchett Matravers, niet ver van de plaats Poole in Dorset in het zuiden van Groot-Brittanië, heeft bijna haar hand verloren nadat zij door een spin is gebeten.
    Miljoenen mensen over de gehele wereld zijn bang voor spinnen, maar over het algemeen doen die niets. Er zijn natuurlijk wel een paar uitzonderingen en je zult een van hen maar tegenkomen. De 48-jarige Catherine Coombs lag te slapen toen zij in haar hand werd gebeten door de Valse Weduwe, een spin nauw verwand aan de beruchte en dodelijke Zwarte Weduwe.
    Zij werd wakker met een enorme pijn in haar hand, die dramatisch gezwollen was. Het bleek dat de spin dodelijk gif in haar hand had gespoten. Zij werd naar het ziekenhuis gebracht, waar chirurgen haar diverse keren opereerden om het gif en afgestorven vlees te verwijderen en te voorkomen dat het zich verder in haar arm zou verspreiden.
    Op een gegeven moment was haar toestand zo slecht, dat de doktoren bang waren dat haar hand niet te redden was. Het gif veroorzaakte de huidziekte cellulitis in haar hand en toen er een vurige plek op haar been verscheen, was men zelfs bang dat dat het gif door haar hart gegaan was, hetgeen het onherroepelijke einde van de vrouw zou betekenen.
    Catherine Coombs verbleef zes weken in het ziekenhuis en is nu in afwachting tot de infectie haar lichaam verlaten heeft voor ze haar pezen en spieren weer kan gebruiken die door het gif verlamd zijn.
    Catherine: "Ik ben al mijn hele leven bang voor spinnen, maar iedereen in mijn omgeving zegt altijd dat ik niet zo moet overdrijven en dat ze niets doen. Inmiddels weet ik wel beter. De doktoren waren bang dat ik die hand niet kon behouden en ik moest elke keer dat ik onder narcose ging tekenen dat ik akkoord ging met een eventuele amputatie. Iedere keer als ik uit de narcose kwam, was het eerste dat ik deed kijken of die hand er nog aan zat."
    Bij elke operatie werd er dood vlees verwijderd.

    Weekendabonnement
    5 weekenden De Telegraaf slechts € 5,- 

    Reacties

    Populaire posts van deze blog

    Waarschijnlijk reuzenteek gevonden in Drenthe,

    Waar blijven fruitvliegjes?

    iPhone 15 (Pro)